Ja sa z tých poisťovní raz zbláznim...

07.10.2013 15:10

Tak túto vetu si určite každý aspoň raz povedal. Na to aby poisťovne človeka dobehli, nemusíte byť ani klient. Stačí ak vám spôsobí škodu aj niekto iný. Verte mi, vieme o tom svoje aj my, čo spolupracujeme s poisťovňami.

Ste poistený, alebo len platíte? Tak na túto otázku dostane väčšina ľudí odpoveď až keď sa niečo stane. Avšak keď už je „mlieko rozliate“ a vy ste poistený, tak určite očakávate poistné plnenie. Ale...

 

Aby ste dostali adekvátnu náhradu škody je vo Vašom záujme poznať nasledovné skutočnosti:

 

Pozor na výluky z poistenia. Ak vedome ohrozujete svoj život tak poisťovňa odmietne plniť. Napríklad cestovanie do krajín s vojnovým konfliktom, riadenie auta bez vodičského oprávnenia, úrazy spôsobené pod vplyvom alkoholu a návykových látok, prípady samovraždy, a mnohé ďalšie ...

 

Čakacie doby. Na niektoré poistné riziká sa vzťahujú takzvané čakacie doby. Je to čas medzi tým ako si uzatvoríte zmluvu a stane sa Vám poistná udalosť. Pre niektoré riziká ja táto doba len 2 mesiace. Iné zas potrebujú pol roka, aby poisťovňa plnila. Avšak sú aj také pri ktorých musíte čakať až 2 roky.

 

Väčšina obmedzení, ktoré sú, si ľudia žiaľ bohu spôsobili sami. Štatistiky totiž dokazujú, že 30 až 40 percent oznámených poistných udalostí sú poistné podvody hlavne pri poistení majetku. Takže poisťovne sa snažia všetky oznámené poistné udalosti podrobiť dôkladnému skúmaniu.

 

Verím, že nie každý koho poisťovňa odmietne, je však podvodník. A na dnešnom trhu sa objavili aj poisťovne, ktoré školia svojich likvidátorov tak, aby šetrili viac než je normálne. Ako sa teda brániť keď sa cítite ukrivdený?

 

Existuje takzvané poistenie právnej ochrany, kde za vás vymáha plnenie paradoxne poisťovňa. Avšak takéto poistenie je nutné mať už pred spornou poistnou udalosťou. Poisťovňa v takomto prípade zaplatí za právne služby advokáta v spore so „zlou poisťovňou“.

 

Prvý najúčinnejší spôsob ako sa brániť je spolupracovať s odborníkom, za ktorým stojí silná nezávislá maklérska spoločnosť. Väčšina poisťovní má rešpekt pred takouto maklérskou spoločnosťou a nerobí „drahoty“.

 

Druhý najúčinnejší spôsob je mať vypracovaný nezávislý audit zmlúv. Táto „kontrola“ Vám poskytne dokonalý prehľad o slabých aj silných stránkach zmlúv, ktoré máte doma. Pokiaľ máte profesionála vo Vašom okolí, tak Vám určite rád pomôže pri riešení poistnej udalosti.

 

Posledným spôsobom je ísť sám na vlastnú päsť do súdneho sporu a dúfať, že Váš právny zástupca ten spor vyhrá. Pretože niekedy, aj keď máte pravdu, nevyhráte súdny spor.

 

Mohol by som tu písať o rôznych postupoch, ako sa správať, čo napísať, čo nenapísať, na koho pritlačiť, ako funguje tá či oná poisťovňa, ale... Na trhu máme cca 30 poisťovní a toľko času a ani priestoru tu nemám. Budeme radi, keď ma budete kontaktovať rád Vám pomôžem s vymáhaním toho, na čo máte nárok. Pre pravidelný odber noviniek sa zaregistrujte tu.

S pozdravom Váš poradca

Jozef Šperka.


 

 

—————

Späť